Ondernemers en het succes van de 80/20 regel

Als ondernemer zijn er waarschijnlijk een aantal zaken waarvan je staartje gaat kwispelen:

  • De Vrijheid om volledig zelf te bepalen wat je doet en wanneer je het doet
  • Je wilt doen wat je leuk vindt er waar je goed in bent om elke dag met plezier naar je werk te gaan
  • Je wilt meer verdienen dan je in loondienst zou kunnen

Zo zijn er tientallen zaken te noemen waarom je ondernemer bent geworden, maar uiteindelijk zijn ze allemaal terug te brengen tot deze drie factoren die wat mij betreft de combinatie vormen voor succes: Vrijheid, voldoening en resultaat.

De ene ondernemer vind het net iets belangrijker om meer geld te verdienen en de andere ondernemer werkt liever maar 24 uur in de week en spendeert de rest van de week aan andere activiteiten als hobby’s of zijn of haar gezin.

Als zakelijke coach voor ondernemer heb ik eigenlijk maar één enkele taak. Ik moet ervoor gaan zorgen dat jij mijn adviezen gaat toepassen om van jouw bedrijf een succes te maken.

Wist je dat ondernemers die het meest succesvol zijn, 80% van hun tijd besteden aan slechts 20% van hun bedrijf? Dit wil zeggen dat ze 80% van hun tijd bezig zijn met de 20% waar ze het meeste waarde aan kunnen bieden. Al het overige doen ze niet, plannen ze vooruit of delegeren ze.

Draai je zelf ook vaak overuren? Kom je ook niet altijd toe aan je eigenlijke werkzaamheden, puur omdat je het druk hebt? Vind je het ondernemen niet altijd even leuk omdat je veel dingen doet die eigenlijk niet bij je passen?

Met mijn klanten doe ik vaak een oefening waar je een week lang bij moet houden wat je allemaal gedaan hebt tijdens je werkuren. En met alles bedoel ik dan ook echt alles. Welke werkzaamheden heb je gedaan, hoe vaak heb je vergaderd, heb je op social media gezeten etcetera.

Vervolgens gaan we dan elk onderdeel kwalificeren volgens een vaste methode. Waar ben je goed in en waar ben je niet goed in? Waarmee voeg je waarde toe aan je bedrijf en waarmee juist niet?

Het resultaat is een ontzettend waardevol en praktisch overzicht van:

  • Werkzaamheden waarmee je moet stoppen omdat deze alleen maar afleiden
  • Werkzaamheden die je moet gaan uitbesteden
  • De 20% van de werkzaamheden waar je 80% van je tijd en energie in gaat steken.

Waarom? Omdat dat je het meeste op gaat leveren.

Zou je ook voor 80% bezig willen zijn met de 20% die je het meeste op gaat leveren? Dan heb je waarschijnlijk interesse in mijn gratis seminar, waar ik je laat zien hoe je een succesvol bedrijf kunt runnen zonder er dag en nacht mee bezig te zijn. Inschrijven kan hieronder.

Lees meer van mijn blogs

Waarom ieder bedrijf een Genee, Gijp en Derksen nodig heeft

Waarom ieder bedrijf een Genee, Gijp en Derksen nodig heeftVeronica Inside, misschien wel het meest spraakmakende programma van de Nederlandse televisie. Je houdt van het programma, of je kunt de...

Toen hij dit ging doen, verdubbelden zijn klanten

Toen hij dit ging doen, verdubbelden zijn klanten Iedere ondernemer, wat voor bedrijf je ook hebt, kan in de helft van de verkoopgesprekken, zijn of haar klanten verdubbelen. Om dit te bereiken heb...

Waarom iedere zzp-er af moet stappen van uurtje/factuurtje

Waarom iedere zzp-er af moet stappen van uurtje/factuurtjeAfgelopen week bedacht ik me ineens: “Wat als ik 90 zou worden?”. Als ik 90 jaar oud zou worden, zou ik dan met 100% voldoening terug kunnen...

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle ondernemer te worden

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle ondernemer te wordenIk vind het interessant om mensen te volgen die mij inspireren, daar krijg ik energie van om mee aan de slag te gaan. Wellicht...

Ondernemers en het succes van de 80/20 regel

Ondernemers en het succes van de 80/20 regel Als ondernemer zijn er waarschijnlijk een aantal zaken waarvan je staartje gaat kwispelen: De Vrijheid om volledig zelf te bepalen wat je doet en wanneer...

Wat we meer dan 100 jaar na dato nog kunnen leren van Henry Ford

Wat we meer dan 100 jaar na dato nog kunnen leren van Henry FordHet was Henry Ford die zei dat falen simpelweg een kans is om opnieuw te beginnen en het slimmer te doen. Ik kan het daar alleen maar...

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle internetondernemer te worden

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle internetondernemer te wordenIk vind het interessant om mensen te volgen die mij inspireren, daar krijg ik energie van om mee aan de slag te gaan....

Doe jij als internetondernemer aan marketing of aan sprinketing?

Doe jij als internetondernemer aan marketing of aan sprinketing?Laatst sprak ik met mijn marketeer (Wesley van Eijndhoven van Continu Klanten) en hij zei: “Weet je Theo, de meeste...

Wanneer je als internetondernemer niet succesvol wilt worden

Wanneer je als internetondernemer niet succesvol wilt worden Succes is een keuze, iets dat je kunt leren, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar wat is succes? Wat mij betreft is één van de...

De 3 zaken die je op orde moet hebben om succesvol te netwerken

De 3 zaken die je op orde moet hebben om succesvol te netwerken IIk ken geen succesvolle ondernemer die niet lid is van een netwerkclub of regelmatig op netwerkevenementen te vinden is. Buiten dat...

Download mijn ebook

De 10 bouwstenen voor
een succesvol bedrijf

Gratis webinar | De snelweg naar succes

Hoe je een succesvol bedrijf kunt bouwen dat in dienst staat van jou