Doe jij als internetondernemer aan
marketing of aan sprinketing?

Laatst sprak ik met mijn marketeer (Wesley van Eijndhoven van Continu Klanten) en hij zei: “Weet je Theo, de meeste internetondernemers hebben geen grip op hun toestroom van klanten omdat ze niet doen aan marketing, maar aan sprinketing”.

Ik had nog nooit van het woord “sprinketing” gehoord, laat staan dat ik wist wat het betekende, maar mijn interesse was gewekt. Wat is sprinketing?

Marketing zou je met een beetje fantasie kunnen koppelen aan het woord marathon. Met goede marketing ga je een plan uitvoeren dat op de lange termijn voor succes moet zorgen. Het is constant slim omgaan met online mogelijkheden, het is elke keer weer inspirerende content creëren voor je doelgroep en deze met ze delen.

Hoe anders is dit met sprinten? Natuurlijk, als je Olympisch goud wilt halen dan zul je jaren moeten trainen, maar als ik je nu vraag om een sprintje te trekken, dan zou je dat wel kunnen toch?

Sprinketing is wat ondernemers doen wanneer ze niet in staat zijn om continuïteit in hun marketing te krijgen. Op het moment dat je geen klanten hebt wordt er veel aan marketing gedaan en op het moment dat het druk is, wordt er niets aan marketing gedaan. Want het is toch druk?!

Ik snap het wel, maar eigenlijk ook weer niet. Als je weet dat marketing je klanten oplevert, waarom zou je dit dan niet consequent doen? Wil je niet dat je bedrijf gaat groeien?

Wil je een marathon winnen, dan zul je de discipline moeten hebben om dagelijks te trainen, de motivatie opbrengen om het toch te doen, ook al heb je het te druk of geen zin en het doorzettingsvermogen te hebben om het helemaal af te maken. Of het nu de eerste, of de laatste meters zijn.

Een marathon uitlopen is doorgaan waar anderen stoppen, alleen dan haal je succes. Hetzelfde geldt voor je marketing.

Als internetondernemer weet je natuurlijk wel dat marketing een marathon is en geen sprint, maar heb jij de discipline om ook aan de voorwaarden te voldoen om de marketing marathon te winnen?

Continuïteit in marketing, staat voor continuïteit in je toestroom van klanten. Laat het nu net klanten zijn die voor je succes kunnen zorgen.

Zou je hier meer over willen weten? Kom dan naar mijn gratis seminar “de snelweg naar succes”. Hier vertel ik je alles en meer over de fundering voor een succesvol bedrijf.

Schrijf je in via onderstaand formulier.

Lees meer van mijn blogs

Waarom ieder bedrijf een Genee, Gijp en Derksen nodig heeft

Waarom ieder bedrijf een Genee, Gijp en Derksen nodig heeftVeronica Inside, misschien wel het meest spraakmakende programma van de Nederlandse televisie. Je houdt van het programma, of je kunt de...

Toen hij dit ging doen, verdubbelden zijn klanten

Toen hij dit ging doen, verdubbelden zijn klanten Iedere ondernemer, wat voor bedrijf je ook hebt, kan in de helft van de verkoopgesprekken, zijn of haar klanten verdubbelen. Om dit te bereiken heb...

Waarom iedere zzp-er af moet stappen van uurtje/factuurtje

Waarom iedere zzp-er af moet stappen van uurtje/factuurtjeAfgelopen week bedacht ik me ineens: “Wat als ik 90 zou worden?”. Als ik 90 jaar oud zou worden, zou ik dan met 100% voldoening terug kunnen...

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle ondernemer te worden

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle ondernemer te wordenIk vind het interessant om mensen te volgen die mij inspireren, daar krijg ik energie van om mee aan de slag te gaan. Wellicht...

Ondernemers en het succes van de 80/20 regel

Ondernemers en het succes van de 80/20 regel Als ondernemer zijn er waarschijnlijk een aantal zaken waarvan je staartje gaat kwispelen: De Vrijheid om volledig zelf te bepalen wat je doet en wanneer...

Wat we meer dan 100 jaar na dato nog kunnen leren van Henry Ford

Wat we meer dan 100 jaar na dato nog kunnen leren van Henry FordHet was Henry Ford die zei dat falen simpelweg een kans is om opnieuw te beginnen en het slimmer te doen. Ik kan het daar alleen maar...

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle internetondernemer te worden

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle internetondernemer te wordenIk vind het interessant om mensen te volgen die mij inspireren, daar krijg ik energie van om mee aan de slag te gaan....

Doe jij als internetondernemer aan marketing of aan sprinketing?

Doe jij als internetondernemer aan marketing of aan sprinketing?Laatst sprak ik met mijn marketeer (Wesley van Eijndhoven van Continu Klanten) en hij zei: “Weet je Theo, de meeste...

Wanneer je als internetondernemer niet succesvol wilt worden

Wanneer je als internetondernemer niet succesvol wilt worden Succes is een keuze, iets dat je kunt leren, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar wat is succes? Wat mij betreft is één van de...

De 3 zaken die je op orde moet hebben om succesvol te netwerken

De 3 zaken die je op orde moet hebben om succesvol te netwerken IIk ken geen succesvolle ondernemer die niet lid is van een netwerkclub of regelmatig op netwerkevenementen te vinden is. Buiten dat...

Download mijn ebook

De 10 bouwstenen voor
een succesvol bedrijf

Gratis webinar | De snelweg naar succes

Hoe je een succesvol bedrijf kunt bouwen dat in dienst staat van jou