De 3 zaken die je op orde moet hebben
om succesvol te netwerken

 IIk ken geen succesvolle ondernemer die niet lid is van een netwerkclub of regelmatig op netwerkevenementen te vinden is. Buiten dat het altijd goed is om op een ontspannen manier je zakelijke netwerk uit te breiden, is het bovendien nog vaak leuk ook.

Regelmatig ben ik zelf dan ook te vinden op netwerkborrels van bijvoorbeeld Regio Business. Het type ondernemer dat daar aanwezig is spreekt mij erg aan. De organisatie weet het altijd tot in de puntjes te verzorgen, wat natuurlijk het succes van zo’n avond ten goede komt.

Vrijwel altijd rijd ik na zo’n avond tevreden naar huis en kan ik terugkijken op een avond vol interessante en vooral waardevolle gesprekken. Al moet ik bekennen dat niet elk gesprek even goed verloopt.

“Hoi, ik ben Theo Moorman en ik help internetondernemers met het ontdekken en oplossen van verborgen obstakels die op dit moment hun groei en succes tegenhouden. Welke zaken houden op dit moment jouw groei als ondernemer tegen?”

Dit is een variant van de pitch die ik altijd gebruik. Ik weet dat er vaak veel discussie is over hoe een pitch opgebouwd zou moeten worden, maar wat mij betreft heeft mijn pitch één enkel doel, namelijk een interessant gesprek ontketenen waarbij mijn gesprekspartner nieuwsgierig is naar mijn verhaal.

Wat ik veel ondernemers zie doen en wat je vooral dus niet moet doen is onvoorbereid naar een netwerkevenement gaan, als je tenminste gaat om er potentiële klanten te ontmoeten.

Schrijver Simon Sinek zei het al: “mensen kopen niet wat je bent, maar waarom je het bent”. Start daarom altijd met het waarom. Wat is je visie? De wijze waarop je tegen de wereld aankijkt? Wat jeukte er zo erg dat je er mee aan de slag wilde gaan?

Ik vind dat hoe bekwamer je wordt als ondernemer, hoe eenvoudiger het wordt om je doelen te bereiken. Ik zie om mij heen te veel ondernemers worstelen met hun bedrijf en hun leven als ondernemer.
Doordat ik ondernemers kan helpen zich verder te bekwamen in het ondernemerschap kan ik een bijdrage leveren aan hun groei als ondernemer en het succes van hun bedrijf.

Vanuit deze visie is ook mijn missie bepaald. Ik help internetondernemers met het ontdekken en oplossen van verborgen obstakels die op dit moment hun groei en succes tegenhouden.

Dit doe ik middels 2 programma’s, namelijk de Mastermind groep en zakelijker coaching. Mastermind groep is voor ondernemers die in een vertrouwde omgeving, samen met gelijkgestemde ondernemers, willen werken aan de groei van hun bedrijf. Zakelijke coaching is gericht op ondernemers die onder begeleiding van mij als ervaren coach, snel stappen willen maken en hun bedrijf makkelijk willen laten groeien.

Ik heb lang nagedacht over het formuleren van mijn visie, mijn missie en mijn pitch. Ik heb het ook ontzettend vaak geoefend, gewijzigd en weer geoefend. Het resultaat is dat ik nu direct weet te vertellen wat ik precies doe wanneer iemand mij die vraag stelt.

Nog belangrijker is eigenlijk het echte resultaat. Doordat ik exact weet wat ik moet vertellen ga ik na een netwerkborrel altijd richting huis met interessante nieuwe contacten en bovendien komt er vrijwel altijd een nieuwe klant uit. Alleen maar doordat ik dit ene kleine dingetje van het ondernemerschap goed op orde heb. Als je in staat bent kleine stappen te maken, dan kun je grootse dingen bereiken.

Weet je wat het mooie hiervan is? Dit kun je leren. En niet alleen dit, maar ook het runnen van een succesvol bedrijf. Wil je weten hoe?

Regelmatig geef ik een gratis seminar of webinar voor ondernemers die de snelweg naar succes willen ontdekken. Onderaan deze pagina kun je je hiervoor inschrijven.

Lees meer van mijn blogs

Waarom ieder bedrijf een Genee, Gijp en Derksen nodig heeft

Waarom ieder bedrijf een Genee, Gijp en Derksen nodig heeftVeronica Inside, misschien wel het meest spraakmakende programma van de Nederlandse televisie. Je houdt van het programma, of je kunt de...

Toen hij dit ging doen, verdubbelden zijn klanten

Toen hij dit ging doen, verdubbelden zijn klanten Iedere ondernemer, wat voor bedrijf je ook hebt, kan in de helft van de verkoopgesprekken, zijn of haar klanten verdubbelen. Om dit te bereiken heb...

Waarom iedere zzp-er af moet stappen van uurtje/factuurtje

Waarom iedere zzp-er af moet stappen van uurtje/factuurtjeAfgelopen week bedacht ik me ineens: “Wat als ik 90 zou worden?”. Als ik 90 jaar oud zou worden, zou ik dan met 100% voldoening terug kunnen...

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle ondernemer te worden

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle ondernemer te wordenIk vind het interessant om mensen te volgen die mij inspireren, daar krijg ik energie van om mee aan de slag te gaan. Wellicht...

Ondernemers en het succes van de 80/20 regel

Ondernemers en het succes van de 80/20 regel Als ondernemer zijn er waarschijnlijk een aantal zaken waarvan je staartje gaat kwispelen: De Vrijheid om volledig zelf te bepalen wat je doet en wanneer...

Wat we meer dan 100 jaar na dato nog kunnen leren van Henry Ford

Wat we meer dan 100 jaar na dato nog kunnen leren van Henry FordHet was Henry Ford die zei dat falen simpelweg een kans is om opnieuw te beginnen en het slimmer te doen. Ik kan het daar alleen maar...

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle internetondernemer te worden

Mijn “niet zo geheime methode” om een succesvolle internetondernemer te wordenIk vind het interessant om mensen te volgen die mij inspireren, daar krijg ik energie van om mee aan de slag te gaan....

Doe jij als internetondernemer aan marketing of aan sprinketing?

Doe jij als internetondernemer aan marketing of aan sprinketing?Laatst sprak ik met mijn marketeer (Wesley van Eijndhoven van Continu Klanten) en hij zei: “Weet je Theo, de meeste...

Wanneer je als internetondernemer niet succesvol wilt worden

Wanneer je als internetondernemer niet succesvol wilt worden Succes is een keuze, iets dat je kunt leren, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar wat is succes? Wat mij betreft is één van de...

De 3 zaken die je op orde moet hebben om succesvol te netwerken

De 3 zaken die je op orde moet hebben om succesvol te netwerken IIk ken geen succesvolle ondernemer die niet lid is van een netwerkclub of regelmatig op netwerkevenementen te vinden is. Buiten dat...

Download mijn ebook

De 10 bouwstenen voor
een succesvol bedrijf

Gratis webinar | De snelweg naar succes

Hoe je een succesvol bedrijf kunt bouwen dat in dienst staat van jou